Багато сьогодні
говориться про якість доріг, про неймовірні зусилля «Укравтодору» по їх
утриманню і ремонту. Проценти відремонтованих доріг наближаються до 100 %. В
той же час значна частина доріг знаходиться у незадовільному стані і їх
ремонтувати ніхто не збирається.
А причина тут у звичайному
маніпулюванні.
Закон України «Про автомобільні
дороги» класифікує дороги загального
користування на 4 види: міжнародні, національні, регіональні і територіальні.
Саме від їх класу залежить фінансування. Чим нижчого класу дорога – тим гірше
фінансується їх ремонт і утримання. Саме за якість цих доріг відповідає
«Укравтодор» і його структурні підрозділи в областях і районах.
З року в рік керівництвом
«Укравтодору» через відповідні постанови Кабміну все більше доріг відноситься
до територіальних, а отже їх якість погіршується. Значна частина автодоріг у
районах взагалі не ремонтується і не утримується у належному стані, адже їх
фінансування мізерне, якого не вистачає навіть на ямковий ремонт.
Зовсім у критичному стані
знаходяться дороги у містах, селищах і селах, які фінансуються за непрозорою і
незрозумілою схемою. Після скасування податку з власників транспортних засобів
кошти на ремонт і утримання доріг акумулюються у державному бюджеті України, а
вже потім перерозподіляються до найменшого села. І тут нині велику роль
відіграє суб`єктивний фактор-відносин голови з губернатором, головою РДА. І навіть
отримавши кошти не завжди можна ними розпорядитися в зв`язку з громіздкою
процедурою дозволу їх використання, а останнім все одно є казначейство, яке
може без пояснень місяцями блокувати рахунки місцевих бюджетів.
Тепер
по суті. Державою цілеспрямовано проводится робота по віддаленню від громадян
адміністративних і соціальних послуг:створення міжрайонних відділів міліції, поштових відділень, газових
господарств і санітарно-епідеміологічних станцій…. Госпітальні і шкільні округи
віддаляють людину від центру надання необхідних послуг. В цілому, можливо якби
наші можновладці вивчали досвід європейських країн, все було б по-іншому,ніж
зараз і мало сенс. Але люди не мають можливості добратися до лікарні, діти дуже
часто ходять пішки, а шкільні автобуси на ремонті чи без палива, зимою дороги
взагалі закриті для проїзду. Місцеві бюджети не отримують своєчасно кошти на
ремонт і утримання автодоріг, а люди, що працюють у шляхових організаціях по декілька місяців не отримують зарплату. Органи, які повинні слідкувати за безпекою руху
закривають очі на перевезення дітей по аварійних і небезпечних дорогах, це ж
стосується і автобусних маршрутів….
А тому заяви керівників держави і «Укравтодору»
про якісну роботу-звичайна брехня розрахована на довірливих українців і є звичайним пропагандистським "трюком" влади. Та і Закон України «Про автомобільні дороги» потребує ґрунтовних змін, яких вимагає
сьогодення.
|